مرتضی کمساری

مرتضی کمساری

تفریحات تابستانی که نباید از دست داد!

تابستان را می‌توان محبوب‌ترین فصل سال به‌ویژه برای جوانان دانست. این فصل گرم اما دوست‌داشتنی فرصتی فراهم می‌کند تا بتوانید از تفریحات آبی و گشت‌وگذارهای جنگلی و ییلاقی لذت بیش‌تری ببرید.برخی از مقاصد گردشگری مثل مناطق کوهستانی غرب و ییلاقات شمال ایران که در فصول سرد سال صعب‌العبور هستند، در تابستان به بهشت مسافران تبدیل خواهند شد.

این فصل که با پشت سر گذاشتن امتحانات و رهایی از درس و تحصیل آغاز می‌شود، می‌تواند سرآغاز یک ماجراجویی جذاب تابستانی باشد.بسیاری از افراد تابستان را به‌خاطر سفر دوست دارند! اگر از این دست افراد هستید، احتمالاً آگاهی از تفریحات مناسب تابستانی در شهرهای مختلف ایران برایتان مفید و جذاب خواهد بود.

ایران پهناور ما با دارا بودن اقلیم‌های متفاوت و آب و هوای مطبوع و دلچسب، در هر فصلی امکان سفر را برای شما فراهم می‌کند.اما بخش‌های مختلف این سرزمین به‌ویژه نیمه شمالی آن، می‌تواند بهترین مقصد برای سفر تابستانی و خوشگذرانی در کنار دوستان و اعضای خانواده شما باشد.

ما در این مقاله می‌خواهیم به محبوب‌ترین تفریحات تابستانی و خنک در شهرهای ایران اشاره کنیم تا بتوانید با آگاهی بیش‌تر برای سفر تابستانی خود برنامه ریزی کنید.با توجه به این که مکان‌های گردشگری جذاب در کشور ما بی‌شمار هستند، انتخاب چند مورد کار دشواری است. با این حال تلاش کردیم تا با توجه به اقبال مردم در سال‌های اخیر، برخی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تابستانی مسافران را شناسایی و به شما معرفی کنیم. با تراولگرام همراه باشید.

هر تفریحی که به هوای خنک و آب مرتبط باشد را در تابستان نباید از دست داد! به همین دلیل بسیاری از مردم در فصل تابستان به مناطق ساحلی سفر می‌کنند. اولین تفریحی که تعطیلات تابستانی را به یادمان می‌آورد، شنا است. اگر به فوت و فن شنا آشنا باشید، استخر یا دریا فرق چندانی برایتان ندارد. همین که بتوانید چند ساعتی از روزهای گرم و طولانی تابستان را با شنا کردن بگذرانید کافی است! اما چه تفریحات دیگری را می‌توانیم در این فصل سال تجربه کنیم؟

قایق سواری

قایق سواری یکی از کلاسیک‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین تفریحات تابستانی است که انواع مختلفی دارد. برخی قایق‌ها پارویی هستند، برخی دیگر بادبانی و بعضی موتوری. قایق سواری در تمام شهرهای ساحلی و تقریباً بر روی تمام رودخانه‌ها و دریاچه‌های ایران انجام می‌شود.مرداب انزلی، دریاچه لنگرود، دریاچه چیتگر تهران، سواحل قشم، کیش و بوشهر مناطقی هستند که می‌توانید در آن‌ها لذت قایق سواری را تجربه کنید.

جدای از این مناطق تابستان فصل کمپ زدن است و شما می توانید برای گذراندن بخشی از روزتان در دل طبیعت قایق بادی تهیه کرده و در بهترین مناطق ایران در تابستان و یا  برکه و دریاچه های زیبای طبیعی کشورمان لحظات دلپذیری را سپری کنید. قایق های بادی قیمت های مختلفی دارد که برای هر کسی امکان خریدشان نیست از طرفی ممکن است بعد از خرید دغدغه ی نگهداری را داشته باشید به همین دلیل ما به شما اجاره ی قایق به همراه جلیقه ی نجات  را از تراول گرام پیشنهاد میدهیم که بسیار مقرون به صرفه است و کافیست به www.travelgram.com  مراجعه کرده و تعداد روز سفر خود را مشخص کنید و قایق را تحویل گرفته و بعد از سفر بازگردانید.

رفتینگ

اگر به دنبال یک تفریح گروهی و هیجان‌انگیز در فصل تابستان هستید، رفتینگ انتخاب مناسبی برای شماست. این تفریح با یک قایق بادی و به کمک یک راهنما در مسیر رودخانه انجام می‌شود.

قایق‌های رفتینگ بین ۴ تا ۱۸ نفر ظرفیت دارند و برای هدایت آن همه سرنشینان باید پارو بزنند. شما در تمام مدتی که سوار قایق هستید باید جلیقه نجات بپوشید و به نکات ایمنی که توسط راهنما توضیح داده می‌شود توجه کنید. این قایق‌ها جنس مقاومی دارند و به راحتی بر اثر برخورد با صخره‌ها و سنگ‌ها صدمه نمی‌بینند.

رودخانه کرج، رودخانه هراز، ارمندرود و سفیدرود بهترین مناطق ایران برای تجربه رفتینگ هستند.

کایاک سواری

کایاک نوعی قایق یک نفره یا دو نفره است که در زمان‌های قدیم سرخ‌پوست‌ها و اسکیموها برای رفت‌وآمد در رودخانه‌ها از آن استفاده می‌کردند.

برای راندن کایاک باید از پارو استفاده کنید. اگر دست‌های قدرتمندی ندارید بهتر است یک همراه با خودتان ببرید. کایاک سواری را می‌توانید در شهرهای ساحلی مثل کیش و قشم و یا برکه ها و دریاچه ها امتحان کنید. اگر ورزشکار این رشته نیستید به شما پیشنهاد خرید کایاک را نمی دهیم و شما می توانید کایاک و  جلیقه ی نجات را با مراجعه به سایت www.travelgram.com  اجاره کرده و سفر هیجان انگیزی داشته باشید.

جت اسکی

برای تجربه اغلب تفریحات آبی نیاز دارید با فنون اولیه شنا آشنا باشید. جت اسکی هم از این قاعده مستثنی نیست. این ورزش نوعی اسکی روی آب با وسیله‌ای شبیه موتور است که روش استفاده از آن توسط مربیان به شما آموزش داده می‌شود.

اگر دلتان یک تفریح پرهیجان و سرشار از آدرنالین می‌خواهد، جت اسکی را فراموش نکنید. برای تجربه این تفریح جذاب می‌توانید به رامسر، قشم، کیش، بوشهر یا دریاچه مصنوعی فشافویه در شهر ری سفر کنید.

اسکی روی آب

در این ورزش روی نوعی اسکی مخصوص که به پایتان متصل است می‌ایستید و به کمک یک وسیله آبی موتوری با سرعت ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت روی سطح آب کشیده می‌شوید.

برای تجربه این تفریح هیجان‌انگیز باید لباس مخصوصی بپوشید که شبیه جلیقه نجات است و با دسته‌ای که توسط یک طناب به قایق متصل شده است می‌توانید خودتان را هدایت کنید.

پاراگلایدر

اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز هستید، پاراگلایدر بهترین انتخاب برای شماست. اگر تجربه پرواز تنها ندارید اصلاً نگران نباشید. سایت‌های پروازی خلبان‌های ماهری دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها پروازی جذاب را تجربه کنید.

تهران، کرج، مشهد، بندر انزلی، گرگان، مشهد و همدان مجهزترین سایت‌های پروازی ایران را دارند که با سفر به این شهرها می‌توانید به پرواز رؤیایی را با پاراگلایدر تجربه کنید.

آب بازی در پارک‌های آبی

بازی در پارک‌های آبی یکی از بهترین تفریحات در فصل تابستان است. شیرجه زدن در استخر، سُر خوردن از سرسره‌های پیچ‌درپیچ و غوطه‌ور شدن در آب خنک لذت روزهای تابستان را چند برابر می‌کند. تهران، کیش و مشهد جذاب‌ترین پارک‌های آبی ایران را دارند.

اگر شما هم اهل سفر در تابستان و تفریحات مختلف هستید، برای ما از تجربیات و نظرات خود بنویسید.

این محتوا را برای دوستات بفرست

سبد خرید
//
سلام دوست عزیز من پشتیبان تراول گرام هستم! در هر موردی که سوال داری من آمادم که راهنماییت کنم...
سلام! چطور میتونم کمکت کنم؟!