مرتضی کمساری

مرتضی کمساری

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم؟

بیشتر مردم وقتی اسم سفرکردن را می‌شنوند، می‌گویند برای سفر باید کارت اعتباری پُر پول و آرامش خاطر داشت و در غیر این صورت باید سفر را به زمان مناسبش موکول کرد. در مقاله حاضر قصد داریم این مسئله را به بحث بگذاریم و ببینیم صحت این گفته چقدر است؟ آیا می‌شود سفر با کمترین هزینه را هم تجربه کرد؟

همه ما وقتی مقدمات سفر را حاضر می‌کنیم، اولین قدمی که برمی‌داریم گشت‌زدن در صفحات اینترنت و بررسی قیمت تور مسافرتی است و سپس با حسابی ساده به این نتیجه می‌رسیم که اصولاً این سفر برای ما مقدور است یا نه. چه بسیار سفرها و تجربیات هیجان‌انگیز که به خاطر همین حساب‌کردن‌های مالی از دست رفته‌اند. اما در مقاله‌ی حاضر می‌خواهیم بگوییم همیشه به محتویات جیب و کارت اعتباریتان پای‌بند نباشید. به بیان دیگر سفر با کمترین هزینه هم ممکن است. برای طی‌کردن راهی که می‌خواهیم پیشنهاد دهیم، کمی باید قدرت ریسک‌پذیری و صبر و طاقتتان را بالا ببرید؛ اگر موفق به انجام این کار شدید، خواهید دید بی‌نظیرترین لحظات در انتظار شمایند و دنیا برای خوشحالی شما ثانیه‌ها را می‌شمارد.

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم

سفر با کمترین هزینه

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم

اولین قدم برای طی این مسیر این است که ذهنتان را آماده کنید. نگرشتان را تغییر دهید و تصمیم بگیرید که از منطقه‌ی امنتان حتی برای مدتی محدود، بیرون بیایید. هر لحظه به یاد بیاورید که بزرگ‌ترین هیجان دنیا در انتظار شماست. این یادآوردی برای تغییر نگرش، انگیزۀ بزرگی خواهد بود. اولین قدم، بررسی سه موقعیت در سفر است که در آنها به پول نیاز خواهید داشت؛ این موقعیت‌های مهم به ترتیب عبارت‌اند از:

  • روش رسیدن به مقصد مورد نظر
  • محل اسکان
  • خرج و مخارج روزمره سفر مثل تهیه غذا، بازدید از جاهای دیدنی، استفاده از وسایل نقلیۀ عمومی و… .

روش رسیدن به مقصد مورد نظر

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم

همیشه نباید خرید بلیط هواپیما را امتحان کرد. گاهی می‌توانیم روش‌های ارزان‌تر را هم امتحان کنیم. یکی از پرطرفدارترین روش‌های رسیدن به مقصد، روش هیچ‌هایکینگ است. می‌توانیم با کوله‌بارمان کنار جاده منتظر بایستیم تا اتوبوس یا اتومبیلی شخصی ما را تا جایی برسانند. یادمان باشد باید صبر و طاقتمان را بالا ببریم و بدانیم، بالاخره، اتومبیل مورد نظر خواهد رسید. برای گشت و گذار در یک شهر نیز می‌توان از وسایل نقلیۀ عمومی آن شهر نظیر اتوبوس، تراموا، مونوریل، مترو یا تاکسی استفاده کرد.

محل اسکان

یکی از راه های پرطرفدار برای اسکان در شهر و کشور دیگر، روش کوچ‌سرفینگ است. با گشتن در اینترنت و بازدید از سایت‌های مربوط به این روش، در مورد آن اطلاعاتی جامع کسب می‌کنید. سایت مورد نظر واسطۀ ارتباط شما با خانواده‌ای در کشور مد نظرتان می‌شود و آنها به طور موقت در خانۀ خود به شما اسکان می‌دهند. از مزایای این روش آشنا شدن با فرهنگ کشورهای مختلف، یافتن دوستانی جدید و البته حفظ پول در جیبتان است. یادتان نرود وقتی به کشور خود بازگشتید میزبان مهمان‌نوازی برای دیگران و دوستانتان باشید!

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم

روش دیگر اقامت در هاستل است. هاستل امکاناتی در حد رفع نیاز روزمره با هزینۀ اندک در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید سفر با کمترین هزینه را تحقق بخشید. این امکانات مواردی نظیر امکان استفاده از سرویس بهداشتی، حمام، اینترنت رایگان و صرف غذا در جمع دوستان جدید است. البته امکانات مورد نظر از هاستلی به هاستل دیگر تفاوت دارد و، البته، مبلغی که باید بپردازید نیز بسته به امکانات آن هاستل کمتر یا بیشتر خواهد بود.

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم

روش دیگر کمپینگ یا برپایی چادر است. مزیت این روش این است که هیچ هزینه‌ای ندارد و محل اقامتتان را خودتان انتخاب می‌کنید. البته، باید برای تغییرات آب‌وهوا و رفع نیازهای ضروری خود حساب و کتابی کرده باشید و حتماً با استفاده از سایت‌های پیش بینی آب و هوا مثل آب و هوای آکوا (accuweather) حساب شده تجهیزاتتان را انتخاب کنید و زمان درستی را برگزینید.

برحی از اپلیکیشن های زیر شما را در یافتن هتلی با قیمت مناسب کمک می کنند:

اپلیکیشن های سفر

خرج و مخارج روزمره در سفر

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم

این مورد از مهم‌ترین موقعیت‌های سفر است که در آن به پول نیاز دارید. به اندازة اهمیت این موقعیت، راه و روش برای درآمد نیز پیش رویتان است. می‌توانید حین اقامت در کشور مورد نظر در آنجا کار داوطلبانه انجام دهید. از کار موقت در کافه‌ها و رستوران‌ها گرفته تا تدریس فرهنگ کشورتان به کودکان کشور مقصد؛ اگر هنر خاصی دارید، می‌توانید از هنرتان بهره بگیرید و درآمدی هرچند جزئی کسب کنید. مثلاً، اگر در نواختن سازی تبحّر دارید، می‌توانید روی تکه کاغذی بنویسید «من هیچ‌هایکر هستم» و آن را کنارتان بگذارید؛ این تکه کاغذ کمک بزرگی به شما خواهد کرد! کسب درآمد در سفر بستگی زیادی به خلاقیت و تصمیم لحظه‌ای خودتان دارد، هر تصمیمی می‌گیرید مطمئن باشید راهی پیش رویتان قرار خواهد گرفت و دنیا شما را حمایت خواهد کرد. پس امیدوار باشید و از پذیرش ریسک نترسید. این کار هم‌زمان هم صبر و هم امید شما را بالا می‌برد.
بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در آلمان

پس از سفر

چگونه با کمترین هزینه سفر کنیم

وقتی از سفر بازگشتید، ممکن است به افسردگی پس از سفر دچار شوید. دوستان و خانوده‌تان با شما مهربان و از بازگشتتان شادند، اما شما دلتنگ سفر و دوستانتان هستید. در این حالت چند رویکرد را می‌توانید پیش بگیرید: زندگی عادی خود در کشورتان را از نو آغاز کنید و از بودن در خانه و جمع دوستان خود لذت ببرید. حالت دوم اینکه بار سفر ببندید و باز دل به جاده بزنید؛ ولی حواستان باشد در این موقعیت نیز ممکن است، پس از مدتی، دلتنگ غذای خانگی و رخت‌خوابتان شوید! و اما حالت سوم، حالتی است که راهی بین این دو موقعیت پیش می‌گیرید؛ هم از بازگشتتان لذت می‌برید، و هم، تجربیاتتان را در اختیار دیگران می‌گذارید و آن را با دوستانتان شریک می‌شوید. یادتان نرود در وبلاگ یا کتاب یا هر رسانۀ دیگر، تجربیاتتان را در اختیار نوپایان این راه قرار دهید. چارترانی‌ها هم چشم به راه شما هستند تا تجربیاتتان را در اختیارمان قرار دهید.

سفرکردن تجربۀ زیستن‎مان را غنا می‌بخشد و تعصب‌هایمان را به کناری می‌اندازد. باید همیشه به خاطر داشته باشیم که بیست سال دیگر، از کارهایی که کرده‌ایم کمتر پشیمانیم تا از کارهایی که نکرده‌ایم. پس سفر با کمترین هزینه را حتما امتحان کنید!

این محتوا را برای دوستات بفرست

سبد خرید
//
سلام دوست عزیز من پشتیبان تراول گرام هستم! در هر موردی که سوال داری من آمادم که راهنماییت کنم...
سلام! چطور میتونم کمکت کنم؟!